neděle 17. května 2015

Zhubni ty špeku!

Vy jste čekali, že napíšu o tom, jak začínám cvičit a zdravě jíst, abych byla v létě krásná do plavek?

*Škodolibě se usmívám a kroutím hlavou.*

Omyl vážení. Ráda bych se totiž dnes nad něčím zamyslela.
Na facebooku, na instagramu, kdekoliv. Všude na mě vyskakují fotky lidí z posilovny nebo obrázky zdravých snídaní, obědů, večeří. A popravdě smekám před lidmi, kteří se hecnou a jsou schopni se sebou něco udělat, když se jim nelíbí, jak vypadají nebo jak žijí.. bomba. ALE...

...ale já nejsem taková, nikdy nebudu, nemám pevnou vůli, však přece jsem nedokázala ani přestat kouřit a že už jsem se snažila tolikrát. Nebudu vám lhát. Chtěla bych vypadat líp. Chtěla bych mít pevné břicho a namakaná stehna. Oblý zadeček. Bicepsy. Tricepsy. Zkoušela jsem běhat, skákat přes švihadlo, cvičit podle Jilian Michaels.. a víte jak dlouho mi to vydrželo? Týden! (v tom nejlepším možném případě)

Ale to, co mě poslední dobou neuvěřitelně vytočilo, byla tato fotka:


Pitomost.. ale co mě pobouřilo ještě víc, byly komentáře pod ní, kde z nich 90 % vlastně říkalo to samé, co tahle fotka.
Podporujete snad anorexii? Snažíte se lidem naznačit, že pokud neváží max. 40 kilogramů i s postelí, nemají nárok na nošení jakéhokoliv uplejšího oblečení? Nebo ještě lépe, že by v létě neměli nosit kraťasy, tílka, sukně? Možná by plnoštíhlí a silnější lidé neměli vůbec chodit ven.

Zamyslete se prosím někdy, jestli nevnímáte svět příliš povrchně. Je skvělé jíst zdravě a sportovat, ale laskavě pochopte, že ne každý člověk má tendenci začít něco takového dělat. Ne každého to baví. Odsuzujete snad někoho, protože ho nebaví matematika? Proto, že nehraje na nějaký hudební nástroj? Proč odsuzovat lidi, s jinými prioritami? Ano.. všimla jsem si, že zdravý životní styl a dřina v posilovně je poslední dobou módní trend. Ale ne všichni chtějí jít s dobou.

Mě osobně třeba nebaví skoro žádný sport. Nikdy jsem sport neprovozovala. Občas se proběhnu se psíkem, ale to je především v rámci hry. Někdy si zapinkáme badminton, jindy se projedeme na kole nebo jdeme někam na túru. A víte co? Je mi dobře. Mám vcelku zaoblenou postavu a klidně si na sebe i ty legíny vezmu. Hlavně pod delší tričko. Ale když se v tom člověk cítí skvěle, má to nosit. Je to tak.. moc se staráme o druhé.

Žijte s láskou přátelé. :)

7 komentářů:

  1. jenže to tělo na fotkách NENÍ anorexie víš...to je štíhlost.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já nikde nepíšu, že tělo na fotce je anorexie, jen tím píšu, že lidi svým chováním anorexii podněcují ve slečnách, které pak mají mindráky a drží hladovky..

      Vymazat
  2. Člověk by měl být hlavně spokojený sám se sebou a k tomu nemusí mít nutně rád sport nebo vážit 40 kilo. Podle mě obecně lidé moc dávají na názor okolí, protože vždycky bylo a bude těžké a nepříjemné se něčím odlišovat. Vždycky se najde nějaký ubožáček, co se bude posmívat, a je úplně jedno za co. Mě taky sport nikdy nebral, tělák ve škole byl pro mě docela utrpení :D. Až v poslední době, kdy už mě nikdo nenutí lézt na žebřiny a dělat hlouposti typu skok přes kozu nebo nechat do sebe mlátit míčem ve vybíjené :D, mě začal sport bavit...

    OdpovědětVymazat
  3. Ak človek chce niečo so sebou urobiť, v prvom rade by si mal upraviť jedálniček a začať ŠPORTOVAŤ! a pod "upraviť si jedálniček" som mala na mzsli menšie porcie aspoň 5x za deň, pridať viac ovocia a zeleniny, obmedziť sladkosti... :) mňa (prekvapivo) začal baviť beh, no už som nebola asi tri týždne a nejako sa k tomu neviem dokopať. a máš pravdu, každý nech si nosí, čo chce - nie každý je dokonalý, no to teraz neznamená, že bude nosiť LEN čierne veci, aby ho zoštíhlili a podobne, no na druhej strane je niekedy dobré porozmýšľať, čo ešte si na seba môžme dať a čo už nie je vhodné.

    DominicaLand

    OdpovědětVymazat
  4. první část a poslední odstavec.. jako by to bylo o mně :D
    jsem kulatá, obzvláště v jistých partiích, a nebaví mě sport. ráda jezdím na kole, ráda chodím na dlouhý výlety, ale dřít se od rána do večera v posilovně? jako proč? chápu, že to někoho baví, ale všichni přeci nemusíme být jak přes kopírák.

    na druhou stranu si ale myslím, že lidi by měli mít soudnost. když mi něco nesedí, tak to prostě nenosím. a nebudu se cpát do něčeho, co je mi evidentně malý. myslím, že by nám všem mělo oblečení slušet. ne kvůli ostatním lidem, aby se na nás dalo koukat, ale kvůli nám samotným. protože, když se pěkně obleču a vím, že mi to dneska sluší, mám hned lepší den už od rána :) a legíny můžou klidně slušet i lidem s nadváhou, když se to umí..

    ale nakonec.. co je komu po tom, ať si každý dělá, co chce :D

    OdpovědětVymazat
  5. Ja už som tak čakala článok ako začínaš behať a športové oblečenie a bla bla bla.... ale konečne článok na inú tematiku :) Tiež sa mi fitká a všetok tento zdravé žitie zdá ako nový módny trend, ale podľa mňa oproti selfie a snapchatu je to veľmi príjemná zmena. A nemám veľmi silnú voľu, ale chcem cvičiť, ale nie preto, aby som dávala fotky z fitka (kam nechodím, lebo nie každému je príjemné cvičiť pred ľudmi) a tie zdravé jedlá sa mi tiež skoro nikdy nepodaria, ale je to moja vec, tak ako aj to čo obliekam. Dnes na telocviku si tri chudé baby porovnávali nohy ktoré sú hrubé ako ruka a hovorili, aké sú tlsté. Asi chceli aby sme sa my ostatné, ktoré máme krivky a možno nejaké to kilíčko tuku navyše zakopali, ale smola.... Nie každý chce tak vyzerať :)

    OdpovědětVymazat
  6. Ono je rozdiel medzi vyšportovanou postavou a anorexiou , pretože športovanie je momentálne jeden dosť veľký módny trend (čo je dosť dobre pretože mnoho ľudí sa začalo zdravšie stravovať a cvičiť) a anorexia je porucha prímu potravy a bla, bla, bla....
    Dalo by sa povedať ,že spoločnosť sa týmto snaží donútiť ľudí aby začali so sebou niečo robiť.
    Napríklad aj ja som sa tomu začala viac venovať vďaka fotkám na fb a instagrame atď.

    -Really?!

    myboringdays.blog.cz

    OdpovědětVymazat