středa 20. května 2015

Hrajeme si na vlastence a jde nám to skvěle

Jistě vám neuniklo MS v hokeji, které se letos konalo v Praze. Jak by mohlo, když toho byly plné hromady. Velká sláva. Já opět byla zase hrdá na to, že žiju v ČR. Otázkou však je, jak jsou na tom ostatní?

Náš tým se dostal daleko a jelikož miluju hokejová mistrovství, nemohla jsem si (obzvlášť letos) nechat ujít jediný zápas. Viděla jsem prohry a výhry našich chlapců. A tak jsem mohla objektivně hodnotit, zda český tým hrál daný zápas líp, či hůř. A předem říkám, že když někdo konstruktivně kritizuje hru českých hokejistů, neznamená to, že není vlastenec. To by přece nikdo nemohl mít jiný názor, než dobrý.. a to by bylo trošku divné.

Co mě ale tentokrát trošku víc zarazilo, bylo chování určitých občanů a samozvaných vlastenců ČR. To najednou všichni milujete Česko. Chvíli se mi zdálo, že pokaždé, když jsme vyhráli zápas, každý provolával naší zemi neuvěřitelnou slávu. Ale jak je to mimo dobu, kdy je mistrovství?

Umíme jen nadávat, všechno je na hovno. Politici, platy, naše silnice.. všechno. Vskutku celý systém ČR stojí za starou belu. Nikomu se nic nelíbí, všichni jsou otrávení a kdekoliv vidí možnost si někde veřejně postěžovat, tak to udělají.
A pak, když vyhrajeme důležitý hokejový zápas, si zase každý na chvilku uvědomí, že třeba náš stát ještě nejde tak úplně do sraček, že třeba pořád máme být na co pyšní.

Všechno by bylo ale mnohem jednodušší, kdyby si to lidi neuvědomovali jen při nějakém podobném aktu. Možná by bylo chvilku fajn se zaměřit na věci, co ještě nejdou úplně do kelu. A k těm přihlížet. A snažit se je vyzdvihovat. A především neházet špínu na celou ČR, když se nám něco nelíbí.. Mysleme pozitivně. Mám naší zemi ráda a nemám ráda lidi co v jednom kuse držkují, jak by se v zahraničí měli líp. Nikdo Vás tu nedrží. Ale až si jednou uvědomíte, že domov máte tady a že je to důležité, tak si třeba přestanete stěžovat. Člověk by měl být hrdý na místo, kde se narodil. Tak to prostě je.


1 komentář:

  1. osobně nechápu lidi, kteří zatvrzele nemají rádi Česko a nejraději by se odstěhovali do Ameriky a často si říkám "sakra lidi, je to zem, ve které jste se narodili, máme plno úžasných věcí, které jinde nenajdete, co aspoň přestat hejtovat?". jo, možná je to jinde lepší, ale Česká republika na tom není zas tak špatně, a to by si někteří měli uvědomit. každopádně s článkem naprosto souhlasím a tvůj blog se mi moc líbí, ráda si občas přečtu nějaký pořádný článek s myšlenkou :)
    P.S.: U mě na blogu probíhá zrovna giveaway, tak budu ráda, když se zapojíš :)
    GIVEAWAY

    OdpovědětVymazat